sunnuntai 3. tammikuuta 2016

Valokuvia, ATC-kortteja ja tyhjä pää

Kaikki alkoi siitä, kun päätin käydä kaikki valokuvat läpi. Ensin paperikuvat. Siis ne, jotka kierivät laatikoissa. Lajitella, ryhmitellä, fiilistellä muistoissa, hävittää huonot....

Minä en voi laittaa mitään paperista roskikseen repimättä sitä. Aloin siis repiä niitä poisheitettäviä valokuvia. Valokuvasilppua alkoi tulla aina vaan enemmän ja enemmän. Sitten tuli mieleen, jos niistä voisi jotain kehitellä.

Ensimmäinen kokeilu on tässä. Olen liimannut valokuvista revittyjä palasia ATC-pohjaan. Sen jälkeen olen käsitellyt pinnan hiekkapaperilla.



Näitä kahta en ole vielä jatkanut mitenkään.


Tässä olen vähän sutannut vihreällä ja ruskealla gelatosliidulla.


Tässä on vähän leimailua, nappeja ja puukukka. Ajattelin, että jatkojalostaisin misteillä, mutta nyt olen vähän empivällä kannalla, miten etenen.

Mutta nyt on pää  aivan tyhjä. Miten jatkaa eteenpäin? 

5 kommenttia:

Mummukka kirjoitti...

Mä ehkä kevyesti gessoisin niin ettei pohjakuva peity valkoiseksi ja sitten suihkisin mistejä

Arja L kirjoitti...

Meillä on sama operaatio ollut käynnissä koko joulun jälkeisen ajan ja loppua ei näy. Ihan kauheeta kun on aina paljon kuvattu ja vain hyvin harvoin maltettu tehdä tuo tärkeä loppukäsittely. Lisäksi on kummankin vanhempien kuvaperinnöt,huhhuh :( Välillä työ ei etene yhtään kun jäädään jonkun kuvan fiilistelyyn jumiin ja siitä rönsyilee vaikkapa tunnin kestävä aikamatka menneeseen. Kai sekin on toisaalta tärkeää, mutta pakko myöntää, että ärräpäitäkin olen ladellut, on tää ihan sairaan puuduttava urakka, mutta tuleepahan lähdettyä välillä vähintään tunnin lenkille tuulettamaan päätä ja rentouttamaan istumalihaksia.
Toi on kiva idea hyödyntää kuvia taustoiksi, meillä ne on muutettu lämpöenergiaksi :) Anskun ehdotus gessosta ja misteistä kuulostaa hyvältä.
Digiajan kymmenetuhannet ottamani kuvat järjestelin jo syksyn aikana.

Selma kirjoitti...

vaikeaa on mitään pois heittää ja siksipä kertyykin joka nurkka täyteen, että jos joskus tarvii :-)
Kyllä niitä ideoita alkaa kohta pursuilemaan, kun hetken hengähdät.
Hyvää alkanutta vuotta sinulle.

Silkku kirjoitti...

Olen samaa mieltä Anskun kanssa. Minä laittasin ensin gessoa veden kanssa ja kuivuttuaan lisäisin vesivärejä, akryylimaaleja ja sitten hennosti töpöttäisin vauvapyyhkeellä liiat pois. Sitten voisi ajatella leimojen käyttöä, mutta vain niin että hieman näkyvät.

Eija kirjoitti...

Samaa tekisin kuin muutkin, gessoa ja sillai.
Olet alkanut siihen urakkaan, jota minä olen jo vuosia suunnitellut. Hyvin suunniteltu on jne..... :)) Koskaan vain ei ole olevinaan aikaa.
Hyvää alkanutta vuotta sinulle ja kyllä ne ideat sieltä löytyvät, kunhan maltat :)